Propeudetika, Imunologie, Mikrobiologie a těžký agravismus | LFP

07/02/2017

Z deníčku malého hypochondra: "Milý deníčku, dneska ráno jsem se probudila. Samotný fakt, že ještě žiji, mi dodává na naději, že přeci jen večer ulehnu ke spánku v plném zdraví. S chorobnou urputností vyhledávám na sítích příznaky symptomů a skládám je do nových syndromů, které po mně jednou na Šikláku pojmenují." To jsem ještě patologii ani neotevřela.


Interní propeudetika

Můj vztah k interním oborům bych definovala jako vztah snachy a tchýně - obě víme, že se nemáme rády, já se však alespoň snažím vyjít jí vstříct a nedělat zbytečné ofuky. Rozumějte: Když se rozhodnete již v pravěkých dobách základní školy, že chcete dělat patologa (s dětskou naivitou si to myslím stále, ale běda mně - pošetilé, až přijde letní zkouškové. Čili "Nechval dne před večerem."), shledáte spoustu ("Řekni to nahlas. Řekni to!" - "Dobře. VĚTŠINU.") předmětů zcela redundantní. Zajímavou, ale zbytečnou. Na propeudetice jsme totiž chodili za živými pacienty, od kterých jsme lstí a vhodnou skladbou otázek měli získat anamnézy, tvářit se, že fyzikálnímu vyšetření rozumíme, a že tu nejsme za pitomečky, kteří dostanou vyhubováno, protože existují (Zdravím sestry z pátého patra.). Z předmětu jsem rozpačitá, stejně jako z představy, že bych z něj měla státnicovat ("Za tři roky na pracáku!").

Učební materiály: Souboj Chrobák vs Klenner. Odvěcí rivalové, kteří se do krve bijí o přízeň svých čtenářů. Chrobáka mi bylo líto, především proto, že jsem z knihovny dostala salátové barevně podtržené vydání, které na mě z hloubi školní tašky usedavě plakalo. Dala jsem mu šanci, která se celkem vyplatila. Fyzikálu jsem tedy čerpala z něj a z webu: http://new.propedeutika.cz/. EKG z Hamanna (skripta se dají stáhnout na stránkách patofyziologického ústavu) a zbytek kombinací wikiscripta a wikipedie.

Historka o tom, jak jsem vybírala fonendoskop: https://bezkofeinu.blogspot.cz/a-co-v-tom-fonendoskopu-slysis.html

Imunologie

Nebavila mě. Praktika mě nebavila. Přednášky mě nebavily ("Byla asi jen na dvou, pšt."). Učivo mě nebavilo. Když jsem předstírala, že se učím na zápočet, rozuměla jsem látce jen zpola. Nedala jsem ho.
Napodruhé se ale stal zázrak (Nebo mi spíš už zásadně teklo do nohavic.). Najednou mi imunologie dávala smysl, najednou byla logicky postavená a lehce zapamatovatelná. Najednou jsem si diagnostikovala Sicca syndrom, hyperIgE syndrom, RS a Ataxii-teleangiektázii. A bavilo mě to. Poučením pro příští generace zoufalců, kteří zápočet nedají napoprvé, budiž tedy fakt, že napodruhé je všechno daleko snazší, a že s takovým objemem znalostí vytřete zkoušejícím zrak. 

Učební materiály: Neučila jsem se z Bartůňkové. Jakmile má nějaký text podmět, přísudek a milion přívlastků, jsem v koncích. U běžné literatury mi podobná větná skladba nevadí (Bylo by, koneckonců, prapodivné číst Harryho Pottera stylem: Harry - kouzelník, sirotek. → vychován u pěstounů. ! Šikana ! Nástup do Bradavic; Pozn.: Nástupiště 9 3/4 ), ale u učebnic ano. Ústav vydal (zatím) šest skript (viz Mefanet), z nich jsem se pokoušela učit, ale narážela jsem na obdobný problém v případě jedna. 
Tudíž bych na tomto místě ráda poděkovala Martinu Žůrkovi, který vypracoval v minulých letech otázky, protože je sepsal dobře, kvalitně a bez větších chyb. 

Mikrobiologie

Budu se chvástat? Jasně, že jo. Mikra se totiž dá naučit za pět dní. Ale stálo mě to nervy, asi šest hodin civění na youtube nebo facebook, dvě přečtené knížky zcela mimo učební plán, komunikační bariéru mezi rodiči a ostatními lidmi, na které jsem byla po necelý týden neuvěřitelně protivná, osm misek ovesné kaše, tabulku čokolády a dohromady jedno odpoledne na běžkách. Na zkoušku jsem šla s tím, že budu historicky první osobou, kterou z mikrobiologie vyhodí. Nevím, jak se to stalo, ale v indexu mám Áčko.

Učební materiál: Vypracované otázky - nejsou sice seřazené podle nové osnovy, v obecné části pár témat chybí, ale na zkoušku takového kalibru to stačilo. Pro nadšence doporučuji stránky: http://mikrobiologie.lf3.cuni.cz/

"Můj milý deníčku, z pohledu na západ slunce se mi rapidně přitížilo. Obávám se, že do postele již neulehnu a skomřu za svitu vycházejícího měsíce na záduchu nebo jinou podobnou nemoc. Včera jsem měla zesílenou bronchofónii a jemný vlhký chrop malého kalibru v oblasti apexu pravé plíce. Bylo by možná na čase pořídit si voskované boty a čekat."

2 komentáře :

Komentáře : Nehodí se komentář pod článek, ani nikam jinam na blog? Napiš na ask.fm/BezKofeinu

  1. To se mám na co těšit :D Mikra se mi nelíbí už teď, a to jsem ještě ani cvika neměla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jaká je škoda, že už nezažijete praktika z mikry na Borech. Občas jsem si připadala jako na bytové seanci samizdatových autorů :D

      Vymazat

čtou mě